LEGEA Nr.69 din 28 aprilie 2000
Legea educatiei fizice si sportului
Text in vigoare incepand cu data de 27 iulie 2007
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 24 iulie 2007:
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 240/2000, aprobata prin Legea nr. 434/2001;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2001*, respinsa prin Legea nr. 610/2001;
- Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, abrogata prin Legea nr. 571/2003;
- Legea nr. 610/2001;
- Legea nr. 345/2002, abrogata prin Legea nr. 571/2003;
- Legea nr. 414/2002, abrogata prin Legea nr. 571/2003;
- Legea nr. 221/2003;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 194/2004, cu modificarile ulterioare;
- Legea nr. 472/2004;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 293/2005;
- Legea nr. 293/2005;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 205/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 124/2006;
- Legea nr. 124/2006;
- Legea nr. 241/2007.
Actele normative marcate cu asterisc (*) sunt in prezent modificate, abrogate sau respinse si modificarile efectuate prin aceste acte normative asupra Legii nr. 69/2000 nu mai sunt de actualitate.
NOTA:
Prin Hotararea Guvernului nr. 884/2001 a fost aprobat Regulamentul de punere in aplicare a dispozitiilor Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
TITLUL I
Dispozitii generale
ART. 1
(1) Prezenta lege reglementeaza organizarea si functionarea sistemului national de educatie fizica si sport in Romania.
(2) In sensul prezentei legi, prin educatie fizica si sport se intelege toate formele de activitate fizica menite, printr-o participare organizata sau independenta, sa exprime sau sa amelioreze conditia fizica si confortul spiritual, sa stabileasca relatii sociale civilizate si sa conduca la obtinerea de rezultate in competitii de orice nivel.
(3) Termenii folositi in textul legii au semnificatia stabilita in anexa care face parte integranta din prezenta lege.
ART. 2
(1) Educatia fizica si sportul sunt activitati de interes national sprijinite de stat.
(2) Statul recunoaste si stimuleaza actiunile organizatorice si de promovare a educatiei fizice si sportului, desfasurate de autoritatile administratiei publice si, dupa caz, de organismele neguvernamentale de profil in invatamant, in structuri ale apararii nationale, ordinii publice, sigurantei nationale, in sanatate, in societati comerciale, precum si in alte sectoare ale vietii sociale, potrivit reglementarilor legale.
(3) Educatia fizica si sportul cuprind urmatoarele activitati: educatia fizica, sportul scolar si universitar, sportul pentru toti, sportul de performanta, exercitiile fizice practicate cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic.
(4) Statul garanteaza exercitarea functiilor sectorului public si ale sectorului particular in domeniile educatiei fizice si sportului, in conformitate cu principiile colaborarii responsabile dintre toti factorii interesati.
(5) Practicarea educatiei fizice si sportului este un drept al persoanei, fara nici o discriminare, garantat de stat. Exercitarea acestui drept este libera si voluntara si se realizeaza independent sau in cadrul structurilor sportive asociative.
(6) Statul recunoaste si garanteaza persoanei fizice si juridice dreptul la libera asociere in scopul constituirii structurilor sportive.
ART. 3
(1) Autoritatile administratiei publice, unitatile si institutiile de invatamant, institutiile sportive, precum si organismele neguvernamentale de profil au obligatia sa sprijine sportul pentru toti si sportul de performanta si sa asigure conditiile organizatorice si materiale de practicare a educatiei fizice si sportului in comunitatile locale.
(2) Autoritatile administratiei publice si institutiile prevazute la alin. (1) au obligatia sa asigure, cu prioritate, copiilor de varsta prescolara, tinerilor si persoanelor in varsta conditii pentru practicarea exercitiului fizic, in vederea integrarii sociale.
(3) Autoritatile administratiei publice au obligatia sa asigure conditii pentru practicarea educatiei fizice si sportului de catre persoane cu handicap fizic, senzorial, psihic si mixt, in scopul dezvoltarii personalitatii lor si integrarii in societate, precum si mijloacele care sa permita sportivilor cu handicap participarea la competitii nationale si internationale destinate lor.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI Nr.34 din 19 aprilie 2006
privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii
Text in vigoare incepand cu data de 4 octombrie 2007
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 4 octombrie 2007:
- Legea nr. 337/2006, prin care a fost aprobata cu modificari Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile ulterioare;
- Rectificarea publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 662 din 1 august 2006;
- Legea nr. 128/2007;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2007.
NOTE:
1. Prin Hotararea Guvernului nr. 925/2006 au fost aprobate normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
2. Prin Hotararea Guvernului nr. 1660/2006 au fost aprobate Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
3. Prin Hotararea Guvernului nr. 71/2007 au fost aprobate Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
4. Prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 155/2006 a fost aprobat Ghidul pentru atribuirea contractelor de achizitie publica.
Avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri urgente pentru elaborarea si promovarea unei noi legislatii in domeniul achizitiilor publice, in contextul angajamentelor asumate de Romania in cadrul capitolului 1 "Libera circulatie a marfurilor" si al recomandarilor Comisiei Europene,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
CAP. 1
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Scop. Principii
ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza procedurile de atribuire a contractului de achizitie publica, a contractului de concesiune de lucrari publice si a contractului de concesiune de servicii, precum si modalitatile de solutionare a contestatiilor formulate impotriva actelor emise in legatura cu aceste proceduri.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
LEGEA Nr.53 din 2 martie 1998
pentru ratificarea Conventiei europene privind violenta si iesirile necontrolate ale spectatorilor cu ocazia manifestarilor sportive, in special la meciurile de fotbal, adoptata la Strasbourg la 19 august 1985
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 108 din 10 martie 1998
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se ratifica Conventia europeana privind violenta si iesirile necontrolate ale spectatorilor cu ocazia manifestarilor sportive, in special la meciurile de fotbal, adoptata la Strasbourg la 19 august 1985.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 16 octombrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATULUI
RADU VASILE
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 16 februarie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN
CONVENTIA EUROPEANA
privind violenta si iesirile necontrolate ale spectatorilor cu ocazia manifestarilor sportive, in special la meciurile de fotbal, adoptata la Strasbourg la 19 august 1985, in cadrul Consiliului Europei*)
*) Traducere.
Statele membre ale Consiliului Europei si celelalte state participante la Conventia culturala europeana, semnatare ale prezentei conventii,
considerand ca obiectivul Consiliului Europei este de a realiza o mai stransa legatura intre membrii sai,
preocupate de violenta si de iesirile necontrolate ale spectatorilor in timpul manifestarilor sportive, in special cu ocazia meciurilor de fotbal, si de consecintele care decurg din aceasta,
constiente de faptul ca aceasta problema ameninta principiile consacrate prin Hotararea (76) 41 a Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei, cunoscuta drept Carta europeana a sportului pentru toti,
subliniind importanta contributie adusa de sport, in general, la buna intelegere internationala si, in special, datorita frecventei lor, de meciurile de fotbal organizate intre echipele nationale si locale ale statelor europene,
considerand ca atat autoritatile publice, cat si organizatiile sportive independente au responsabilitati distincte si totusi complementare in lupta impotriva violentei si manifestarilor nesportive ale spectatorilor,
tinand seama si de faptul ca si organizatiile sportive au responsabilitati in ceea ce priveste securitatea si, ca atare, ele trebuie sa asigure buna desfasurare a manifestarilor pe care le organizeaza; considerand, de asemenea, ca, in vederea realizarii acestui scop, aceste autoritati si organizatii trebuie sa-si uneasca eforturile la toate nivelurile corespunzatoare,
considerand ca violenta reprezinta un fenomen social actual, de mare amploare, ale carui origini sunt, in esenta, straine de sport si ca sportul este adesea terenul unor explozii de violenta,
hotarate sa coopereze si sa intreprinda actiuni comune in scopul prevenirii si stapanirii violentei si impulsivitatii spectatorilor cu ocazia manifestarilor sportive,
au convenit cele ce urmeaza:
ART. 1
Scopul conventiei
1. In vederea prevenirii si stapanirii violentei si iesirilor nesportive ale spectatorilor cu ocazia meciurilor de fotbal, partile se angajeaza ca, in limitele prevederilor lor constitutionale respective, sa ia toate masurile necesare pentru a da curs dispozitiilor prezentei conventii.
2. Partile extind aplicarea dispozitiilor prezentei conventii si asupra altor sporturi si manifestari sportive, susceptibile sa genereze violente sau iesiri necontrolate din partea spectatorilor, luand in considerare exigentele specifice ridicate de aceste manifestari.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI Nr.30 din 12 aprilie 2006
privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii
Text in vigoare incepand cu data de 15 noiembrie 2007
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 15 noiembrie 2007:
- Legea nr. 228/2007, prin care a fost aprobata cu modificari Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129/2007.
NOTA:
Prin Hotararea Guvernului nr. 942/2006 au fost aprobate Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006.
Avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri urgente pentru stabilirea unui sistem de control ex-ante in domeniul achizitiilor publice, in contextul angajamentelor asumate de Romania in cadrul capitolului 21 "Politica regionala si coordonarea instrumentelor structurale" si al recomandarilor Comisiei Europene,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 1
(1) Se desemneaza Ministerul Economiei si Finantelor ca organ de specialitate al administratiei publice centrale responsabil pentru indeplinirea functiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor care intra sub incidenta legislatiei privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
(2) In sensul prevederilor alin. (1), fac obiectul verificarii aspectele procedurale aferente procesului de atribuire a urmatoarelor contracte:
a) contractele de lucrari si contractele de concesiune de lucrari publice cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu echivalentul in lei a 500.000 euro;
b) contractele de servicii si contractele de concesiune de servicii cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu echivalentul in lei a 75.000 euro;
c) contractele de furnizare cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu echivalentul in lei a 75.000 euro;
d) acordurile-cadru incheiate in vederea atribuirii contractelor prevazute la lit. a) - c).
(3) Verificarea priveste etapele procesului de achizitie publica, dupa publicarea anuntului de participare pana la atribuirea si semnarea contractului. In situatiile exceptionale reglementate de lege, in care este permisa incheierea contractului fara publicarea prealabila a anuntului de participare, verificarea priveste etapele procesului de achizitie incepand cu transmiterea invitatiei de participare la negociere pana la atribuirea si semnarea contractului.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
HOTARAREA GUVERNULUI Nr.1587 din 23 decembrie 2003
privind aplicarea procedurii de conciliere pentru solutionarea divergentelor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 20 din 12 ianuarie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 107 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata si modificata prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ART. 1
Orice persoana fizica sau juridica are dreptul de a apela la procedura de conciliere daca indeplineste, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:
a) are un interes legitim in legatura cu un anumit contract de achizitie publica ce se atribuie de catre o autoritate contractanta definita conform art. 5 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata si modificata prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare; si
b) sufera, risca sa sufere sau a suferit un prejudiciu ca o consecinta a unei actiuni/inactiuni a autoritatii contractante, prin care se incalca prevederile legale in domeniul achizitiilor publice.
ART. 2
(1) Contestatorul care intentioneaza sa apeleze la procedura de conciliere va transmite, in scris, Ministerului Finantelor Publice, cererea de initiere a procedurii.
(2) Ministerul Finantelor Publice are obligatia de a transmite cererea contestatorului, catre Comisia Europeana, in cel mult 7 zile de la primire.
ART. 3
(1) In cazul in care Comisia Europeana considera ca litigiul ivit intre parti este in legatura cu incalcarea prevederilor comunitare in materie de achizitii publice, aceasta solicita autoritatii contractante sa decida daca accepta sa participe la procedura de conciliere.
(2) Autoritatea contractanta are obligatia de a raspunde la solicitarea prevazuta la alin. (1) in cel mult 5 zile de la data primirii acesteia.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
HOTARAREA GUVERNULUI Nr.925 din 19 iulie 2006
pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii
Text in vigoare incepand cu data de 4 octombrie 2006
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 4 octombrie 2006:
- Hotararea Guvernului nr. 1056/2006;
- Hotararea Guvernului nr. 1337/2006.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 303 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
Se aproba normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, denumita in continuare ordonanta de urgenta.
ART. 2
(1) In procesul de aplicare a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, orice situatie pentru care nu exista o reglementare explicita se interpreteaza prin prisma principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
(2) In cazul contractelor a caror atribuire nu intra sub incidenta prevederilor ordonantei de urgenta, autoritatea contractanta are obligatia de a asigura o utilizare eficienta a fondurilor in procesul de atribuire, de a promova concurenta dintre operatorii economici, precum si de a garanta nediscriminarea, recunoasterea reciproca si tratamentul egal al operatorilor economici care participa la atribuirea contractului.
(3) Pe parcursul aplicarii procedurii de atribuire, autoritatea contractanta are obligatia de a lua toate masurile necesare pentru a evita aparitia unor situatii de natura sa determine existenta unui conflict de interese si/sau manifestarea concurentei neloiale. In cazul in care constata aparitia unor astfel de situatii, cum ar fi cele prevazute la art. 67 - 70 din ordonanta de urgenta, autoritatea contractanta are obligatia de a elimina efectele rezultate dintr-o astfel de imprejurare, adoptand potrivit competentelor, dupa caz, masuri corective de modificare, incetare, revocare, anulare si altele asemenea ale actelor care au afectat aplicarea corecta a procedurii de atribuire sau ale activitatilor care au legatura cu acestea.
ART. 3
(1) In aplicarea prezentelor norme, autoritatea contractanta, prin compartimentul intern specializat in atribuirea contractelor de achizitie publica, organizat conform prevederilor pct. II.2.3 din Planul de actiune pentru implementarea Strategiei de reforma a sistemului achizitiilor publice, cuprins in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 901/2005 privind aprobarea Strategiei de reforma a sistemului achizitiilor publice, precum si a planului de actiune pentru implementarea acesteia in perioada 2005 - 2007, are urmatoarele atributii principale:
a) elaborarea programului anual al achizitiilor publice, pe baza necesitatilor si prioritatilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul autoritatii contractante;
b) elaborarea sau, dupa caz, coordonarea activitatii de elaborare a documentatiei de atribuire ori, in cazul organizarii unui concurs de solutii, a documentatiei de concurs;
c) indeplinirea obligatiilor referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevazute de ordonanta de urgenta;
d) aplicarea si finalizarea procedurilor de atribuire;
e) constituirea si pastrarea dosarului achizitiei publice.
(2) Celelalte compartimente ale autoritatii contractante au obligatia de a sprijini activitatea compartimentului de achizitii publice, in functie de specificul documentatiei de atribuire si de complexitatea problemelor care urmeaza sa fie rezolvate in contextul aplicarii procedurii de atribuire.
(3) Autoritatea contractanta are, totodata, dreptul de a achizitiona servicii de consultanta, conform prevederilor ordonantei de urgenta, in scopul elaborarii documentatiei de atribuire si/sau aplicarii procedurii de atribuire.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
HOTARAREA GUVERNULUI Nr.942 din 19 iulie 2006
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica
Text in vigoare incepand cu data de 12 septembrie 2007
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 12 septembrie 2007:
- Hotararea Guvernului nr. 1083/2007.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
ANEXA 1
NORME
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
(1) Ministerul Economiei si Finantelor este organul de specialitate al administratiei publice centrale, responsabil pentru indeplinirea functiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, finantate din fonduri publice si care intra sub incidenta legislatiei in domeniul achizitiilor publice.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
LEGEA Nr.552 din 30 noiembrie 2004
privind prevenirea si combaterea dopajului in sport
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1215 din 17 decembrie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
(1) Prezenta lege reglementeaza prevenirea si combaterea dopajului in sport.
(2) Dopajul in sport reprezinta:
a) folosirea unei substante si/sau metode care sunt potential daunatoare pentru sanatatea sportivilor si/sau imbunatatesc performantele acestora;
b) prezenta in organismul sportivului a unei substante interzise sau a metabolitilor acesteia.
(3) Conform reglementarilor Comitetului International Olimpic ale Conventiei Antidoping a Consiliului Europei si ale Codului Mondial Antidoping, elaborat de Agentia Mondiala Antidoping, se interzice dopajul in sport din ratiuni de natura etica si medicala.
ART. 2
In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
a) sportiv - orice persoana care participa la activitati sportive la nivel international, national sau la un nivel inferior;
b) sportiv de nivel international - sportivul desemnat de o federatie sportiva internationala ca facand parte din esantionul de testare doping al acelei federatii;
c) personal din anturajul sportivului - antrenori, instructori, manageri, personal din colectivul tehnic, personal medical si oficiali care lucreaza cu sportivi;
d) organizatie nationala antidoping - entitate responsabila, la nivel national, cu promovarea si coordonarea politicii antidoping in sport, conducerea activitatii de recoltare de probe biologice, gestionarea rezultatelor la testele efectuate si cu conducerea audierilor;
e) control doping - procesul care include planificarea testarilor, recoltarea si transportarea de probe biologice, analiza de laborator, managementul rezultatelor, audierile si apelurile;
f) control doping in cadrul competitiei - o testare doping in care sportivii sunt selectionati pentru a fi testati in legatura cu o anumita competitie;
g) control doping in afara competitiei - orice testare doping care nu se realizeaza in cadrul competitiei;
h) control doping tinta - testare doping a unor sportivi care sunt selectionati pe o baza guvernata de regulile specifice efectuarii acestor testari, precum sportivi ale caror performante s-au ameliorat surprinzator de repede sau cei ai caror antrenori au avut mai multi sportivi depistati pozitiv la testele doping;
i) control doping fara aviz prealabil - testare doping care se desfasoara fara vreo atentionare prealabila a sportivului si in timpul careia sportivul este insotit in permanenta, incepand cu momentul anuntarii si pana la prelevarea probei biologice;
j) ofiter de control - persoana abilitata de catre Agentia Nationala Antidoping sa efectueze controlul doping;
k) proba biologica - orice material biologic recoltat in vederea realizarii controlului doping;
l) testare doping - parte a procesului de desfasurare a controlului doping, ce presupune planificarea testelor, recoltarea de probe biologice, manipularea si transportul lor la laboratorul de control doping;
m) lista doping - lista care denumeste substantele si metodele interzise;
n) substanta/metoda interzisa (substanta dopanta) - substanta/metoda cuprinsa in lista doping, care a dus sau este susceptibila sa duca la cresterea artificiala a performantelor sportivului si/sau care prezinta un risc real ori potential pentru sanatatea sportivului;
o) substante speciale - substante care pot constitui subiectul incalcarilor fara intentie ale reglementarilor antidoping, deoarece sunt folosite pe scara larga in realizarea medicamentelor, si a caror utilizare in scop de dopaj este putin probabila;
p) standard international - standard adoptat de Agentia Mondiala Antidoping in vederea implementarii prevederilor cuprinse in Codul Mondial Antidoping;
q) rezultate pozitive constatate - raport de analiza emis de un laborator de control doping care certifica prezenta intr-o proba biologica a unei substante interzise sau a metabolitilor si markerilor sai, inclusiv insemnate cantitati de substante endogene sau dovezi ale utilizarii de metode interzise;
r) metabolit - orice substanta produsa in organism in urma unui proces de biodegradare;
s) marker - un compus/grup de compusi sau parametri biologici care indica utilizarea de substante si/sau metode interzise;
s) audiere provizorie - audiere ce are loc imediat dupa primirea unui rezultat pozitiv la controlul doping, efectuata de comisia antidoping a federatiei sportive nationale, si care precede audierea propriu-zisa;
t) suspendare provizorie - interzicerea temporara a participarii sportivului sau a altei persoane la competitii, pana la luarea deciziei finale in urma audierii conduse in conformitate cu prevederile prezentei legi;
t) suspendare - interzicerea pe o perioada determinata a participarii sportivului sau altei persoane la competitii ori la alte activitati sportive;
u) descalificare - invalidarea rezultatelor obtinute de sportivi in cadrul unei anumite competitii sau manifestari sportive, cu toate consecintele ce decurg din aceasta, inclusiv retragerea de medalii, puncte si premii;
v) falsificare - modificarea sau influentarea neregulamentara a rezultatelor controlului doping ori impiedicarea desfasurarii normale a procedurilor obisnuite de testare doping;
w) utilizare - aplicarea, ingerarea, injectarea sau consumul prin orice mijloace al oricarei substante si/sau metode interzise;
x) exceptii terapeutice - situatiile in care organizatia nationala antidoping poate aproba utilizarea unei substante si/sau metode interzise sportivilor care prezinta o afectiune dovedita medical, in scopuri terapeutice.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.
LEGEA Nr.551 din 30 noiembrie 2004
privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Disciplina Sportiva
Emitent: PARLAMENTUL
Publicata in: MONITORUL OFICIAL NR. 1161 din 8 decembrie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ART. 1
(1) Comisia Nationala de Disciplina Sportiva, denumita in continuare Comisia, se organizeaza si functioneaza pe langa Agentia Nationala pentru Sport ca organ deliberativ, fara personalitate juridica, independent in exercitarea atributiilor jurisdictionale date prin lege in competenta sa, asa cum sunt prevazute la art. 2.
(2) Comisia isi desfasoara activitatea in baza unui regulament de organizare si functionare, aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport.
(3) Sediul Comisiei este in sediul Agentiei Nationale pentru Sport, situat in municipiul Bucuresti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2.
ART. 2
(1) Comisia este competenta sa solutioneze recursul formulat impotriva hotararilor definitive pronuntate, prin epuizarea cailor de atac, de comisiile interne de disciplina sau de alte organisme cu atributii disciplinare, care sunt organizate si functioneaza in cadrul federatiilor sportive nationale, asociatiilor judetene si ale municipiului Bucuresti, pe ramuri de sport, al ligilor profesioniste si Comitetului Olimpic Roman, precum si a cailor de atac formulate impotriva hotararilor Comisiei Nationale de Actiune impotriva Violentei in Sport.
(2) Comisia solutioneaza caile de atac formulate impotriva hotararilor definitive pronuntate in legatura cu urmatoarele tipuri de abateri:
a) incalcarea prevederilor din statutele si regulamentele structurilor sportive, in masura in care sanctionarea unei astfel de abateri este de competenta comisiilor interne de disciplina;
b) comportamente, atitudini, gesturi agresive sau nesportive ale jucatorilor fata de arbitri, oficiali, alti sportivi sau fata de public;
c) declaratii publice ale conducatorilor, tehnicienilor, arbitrilor sau sportivilor, care pot incita sau pot conduce la acte de violenta din partea echipelor sau spectatorilor;
d) absenta nejustificata de la competitii, in cazul convocarilor selectionatelor nationale;
e) manipularea sau modificarea, direct ori printr-o persoana interpusa, a materialului sau a echipamentului sportiv, prin incalcarea reglementarilor tehnice din fiecare ramura sportiva;
f) participarea neautorizata, neprezentarea sau retragerea nejustificata din orice proba sau competitie;
g) orice alte tipuri de abateri date in competenta comisiilor interne de disciplina.
(3) Atributiile Comisiei prevazute la alin. (1) si (2) se exercita numai daca o parte interesata opteaza pentru aceasta jurisdictie. Calea de atac se poate introduce in termen de 15 zile de la comunicarea hotararii.
(4) Procedura de solutionare de catre Comisie a cailor de atac este reglementata printr-un regulament de procedura, aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport.
(5) Procedura de solutionare de catre Comisie a cailor de atac devine obligatorie din momentul sesizarii acesteia. Hotararile pronuntate pot fi atacate la Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare.
(6) In situatia in care nu se opteaza pentru procedura de solutionare a cailor de atac de catre Comisie, partile interesate se pot adresa judecatoriei, potrivit normelor de drept comun, cu aplicarea art. 282^1 alin. 2 si a art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila.
ART. 3
(1) Comisia este compusa din 61 de membri.
(2) Poate fi numita, in conditiile legii, ca membru al Comisiei, orice persoana fizica care intruneste in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) are cetatenie romana;
b) are capacitate deplina de exercitiu al drepturilor civile;
c) are o reputatie nestirbita;
d) este licentiata in drept, respectiv detine o diploma echivalenta in stiinte juridice sau in educatie fizica si sport ori are o experienta recunoscuta in activitatea sportiva.
(3) Cel putin o treime din numarul membrilor Comisiei va avea studii juridice.
(4) Membrii Comisiei sunt numiti in conformitate cu prevederile regulamentului de procedura, cu respectarea urmatoarei structuri:
a) 25 de membri, de catre Agentia Nationala pentru Sport;
b) 10 membri, de catre Comitetul Olimpic Roman;
c) 15 membri, de catre federatiile sportive nationale olimpice;
d) 8 membri, de catre federatiile sportive nationale neolimpice;
e) 2 membri, de catre ligile profesioniste;
f) un membru, de catre Academia Nationala de Educatie Fizica si Sport.
(5) Membrii Comisiei beneficiaza de o indemnizatie de sedinta in cuantum de 25% din salariul mediu brut pe economie pentru fiecare sedinta, fara a depasi lunar 50% din acesta.
ART. 4
(1) Comisia este condusa de un consiliu director format din 7 membri.
(2) Mandatul membrilor Comisiei si ai consiliului director este de 4 ani. Mandatul acestora poate fi reinnoit o singura data.
(3) Din consiliul director pot face parte numai persoanele numite, in conditiile legii, ca membri ai Comisiei.
(4) Consiliul director va fi alcatuit din 7 membri, numiti dupa cum urmeaza:
a) 3 membri din partea Agentiei Nationale pentru Sport;
b) un membru din partea Comitetului Olimpic Roman;
c) un membru din partea federatiilor sportive nationale olimpice;
d) un membru din partea federatiilor sportive nationale neolimpice;
e) un membru din partea ligilor profesioniste.
ART. 5
Consiliul director indeplineste urmatoarele atributii:
a) valideaza structura completelor;
b) adopta toate masurile necesare pentru protectia drepturilor partilor in cursul procedurii;
c) indeplineste orice alte atributii prevazute de prezenta lege sau de Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei.
ART. 6
(1) Consiliul director este condus de un presedinte, care este asistat in indeplinirea atributiilor sale de un vicepresedinte.
(2) Presedintele consiliului director exercita, in principal, atributii referitoare la organizarea completelor si la administrarea cazurilor care vor fi supuse spre solutionare acestor complete.
(3) Vicepresedintele consiliului director il ajuta pe presedintele consiliului in indeplinirea atributiilor sale si este inlocuitorul de drept al acestuia.
(4) Presedintele si vicepresedintele sunt alesi dintre membrii consiliului director, de catre acestia, prin vot secret.
ART. 7
(1) Secretariatul Comisiei este asigurat de Agentia Nationala pentru Sport, cu incadrarea in numarul maxim de posturi din structura acesteia si in cheltuielile de personal aprobate prin bugetul Agentiei.
(2) Secretariatul indeplineste urmatoarele atributii:
a) primeste si inregistreaza cereri, memorii, documente ale partilor, conform prevederilor prezentei legi si ale Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei;
b) arhiveaza documentatia primita;
c) asigura circulatia documentelor necesare in vederea alcatuirii completului, respectiv obtinerea declaratiilor de acceptare a propunerilor de numire si a declaratiilor de compatibilitate din partea membrilor propusi de parti;
d) indeplineste formalitatile de convocare a consiliului director;
e) exercita orice alte atributii prevazute de prezenta lege sau de Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei.
ART. 8
(1) Consiliul director se intruneste la convocarea presedintelui consiliului director de doua ori pe an sau ori de cate ori este nevoie.
(2) Sedintele consiliului director se considera regulamentar intrunite in prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
(3) Deciziile consiliului director sunt adoptate cu majoritatea voturilor membrilor prezenti in sedinta.
ART. 9
(1) Comisia solutioneaza caile de atac in complet format din 3 membri.
(2) In fiecare caz completul de solutionare se formeaza dupa cum urmeaza: doi membri sunt numiti de catre presedintele consiliului director, la propunerea partilor in litigiu, iar al treilea membru, in calitate de presedinte al completului de solutionare, este numit de presedintele consiliului.
(3) In toate cazurile nu pot fi propusi, respectiv numiti, in completele de solutionare decat membri ai Comisiei.
ART. 10
(1) Membrii Comisiei nu pot fi numiti, respectiv validati, ca membri in completul de solutionare atunci cand au un interes in solutionarea litigiului.
(2) Membrii consiliului director nu pot fi numiti in complete de solutionare, ci doar in complete de recuzare.
(3) Partile depun la secretariatul Comisiei propunerile de membri ai Comisiei solicitati sa faca parte din complet. Secretariatul Comisiei solicita membrilor propusi completarea formularului de declaratie pe propria raspundere de acceptare a numirii si de compatibilitate.
(4) La nivelul consiliului director se analizeaza declaratiile pe propria raspundere si, in cazul in care se constata starea de incompatibilitate sau raspunsul negativ al membrului desemnat, se notifica partilor, prin secretariatul Comisiei, reluarea procedurii de numire doar pentru partea al carei membru se afla in situatia de incompatibilitate sau de refuz al numirii.
(5) De asemenea, verificarea compatibilitatii presedintelui completului se face la nivelul consiliului director, tot pe baza de declaratie pe propria raspundere de acceptare a numirii si de compatibilitate.
(6) In termen de 5 zile lucratoare de la data constatarii starii de acceptare a numirii si de compatibilitate din partea tuturor membrilor completului propusi de parti, presedintele consiliului director valideaza prin decizie alcatuirea completului de solutionare.
ART. 11
(1) In afara cazurilor de incompatibilitate care se solutioneaza pe baza declaratiilor pe propria raspundere date in vederea alcatuirii completului, pe tot parcursul derularii procedurii, dar nu mai tarziu de termenul fixat pentru inceperea dezbaterilor in cauza, partea interesata poate solicita recuzarea oricarui membru al completului, in conformitate cu prevederile regulamentului de procedura al Comisiei.
(2) Cererile de recuzare se solutioneaza de membrii consiliului director.
ART. 12
(1) Cheltuielile de functionare a Comisiei se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Agentiei Nationale pentru Sport.
(2) Pentru activitatea desfasurata in vederea solutionarii litigiilor de catre Comisie nu se percep taxe.
ART. 13
Regulamentul de organizare si functionare, precum si regulamentul de procedura ale Comisiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport, in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
ART. 14
(1) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, federatiile sportive nationale, asociatiile judetene si ale municipiului Bucuresti, pe ramuri de sport, ligile profesioniste si Comitetul Olimpic Roman vor proceda la modificarea statutelor proprii, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(2) De la data expirarii termenului prevazut la alin. (1), hotararile pronuntate de comisiile interne de disciplina sau de alte organe interne cu atributii similare, organizate la nivelul structurilor sportive enumerate la alin. (1) in vederea solutionarii recursurilor formulate impotriva hotararilor definitive date in competenta Comisiei, sunt nule de drept.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU
---------------
LEGEA Nr. 350 din 2 decembrie 2005
privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general
Emitent: PARLAMENTUL
Publicata in: MONITORUL OFICIAL NR. 1128 din 14 decembrie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Scop
ART. 1
Prezenta lege are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general si a procedurii pentru atribuirea contractelor de finantare nerambursabila din fonduri publice, precum si caile de atac al actului sau deciziei autoritatilor finantatoare care aplica procedura de atribuire a contractelor de finantare nerambursabila.
SECTIUNEA a 2-a
Definitii
ART. 2
In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) activitate generatoare de profit - activitate care produce un profit in mod direct pentru o persoana fizica sau juridica;
b) autoritate finantatoare - orice autoritate publica, astfel cum este definita aceasta in Constitutia Romaniei, inclusiv autoritatea judecatoreasca, precum si orice institutie publica de interes general, regional sau local, care are calitatea de ordonator principal de credite, in conditiile legii;
c) beneficiar - solicitantul caruia i se atribuie contractul de finantare nerambursabila in urma aplicarii procedurii selectiei publice de proiecte;
d) cheltuieli eligibile - cheltuieli care pot fi luate in considerare pentru finantarea nerambursabila;
e) contract de finantare nerambursabila - contract incheiat, in conditiile legii, intre o autoritate publica, denumita in continuare autoritate finantatoare, si un beneficiar;
f) finantare nerambursabila - alocatie financiara directa din fonduri publice, in vederea desfasurarii de catre persoane fizice sau persoane juridice fara scop patrimonial a unor activitati nonprofit care sa contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public general, regional sau local;
g) fonduri publice - sume alocate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate, bugetele fondurilor speciale, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele locale, bugetele institutiilor publice finantate din venituri extrabugetare, ajutoare financiare externe acordate Romaniei sau institutiilor publice si credite externe contractate ori garantate de catre stat sau de autoritati ale administratiei publice locale, precum si imprumuturi interne contractate de autoritati ale administratiei publice locale;
h) solicitant - orice persoana fizica sau juridica fara scop patrimonial care depune o propunere de proiect.
SECTIUNEA a 3-a
Domeniu de aplicare
ART. 3
(1) Pentru a putea participa la procedura privind atribuirea contractului de finantare nerambursabila, solicitantii trebuie sa fie persoane fizice sau persoane juridice fara scop patrimonial - asociatii ori fundatii constituite conform legii - sau culte religioase recunoscute conform legii.
(2) Prevederile prezentei legi se aplica pentru atribuirea oricarui contract de finantare nerambursabila din fondurile publice, cu exceptia celor finantate din fonduri externe nerambursabile.
(3) Regimul juridic instituit prin prezenta lege pentru finantarile nerambursabile nu este aplicabil fondurilor speciale de interventie in caz de calamitate si de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate si nu aduce atingere procedurilor stabilite prin legi speciale.
(4) Finantarile nerambursabile nu se acorda pentru activitati generatoare de profit si nici pentru activitati din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile ulterioare.
(5) Potrivit dispozitiilor prezentei legi, nu se acorda finantari nerambursabile pentru activitati ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului, cu exceptia cazului in care aceasta reprezinta o componenta indispensabila proiectului.
SECTIUNEA a 4-a
Principii de atribuire a contractelor de finantare nerambursabila
ART. 4
Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finantare nerambursabila sunt:
a) libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a deveni, in conditiile legii, beneficiar;
b) eficacitatea utilizarii fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurential si a criteriilor care sa faca posibila evaluarea propunerilor si a specificatiilor tehnice si financiare pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila;
c) transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila;
d) tratamentul egal, respectiv aplicarea in mod nediscriminatoriu a criteriilor de selectie si a criteriilor pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila, astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui contractul respectiv;
e) excluderea cumulului, in sensul ca aceeasi activitate urmarind realizarea unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de finantare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare;
f) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii fondurilor nerambursabile unei activitati a carei executare a fost deja inceputa sau finalizata la data incheierii contractului de finantare;
g) cofinantarea, in sensul ca finantarile nerambursabile trebuie insotite de o contributie de minimum 10% din valoarea totala a finantarii din partea beneficiarului.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.